Snizeks Oldweb Home Page
Historická Letadla
Letecký den online
Veteráni
Cestování

Referáty
LOGA na mobil zdarma
O
O
O
Kontakt
Fokker DR.I (1917)
De Havilland DH-82A Fokker DR.I (1917)

Trojplošník Fokker DR.I je německý letoun z První světové války a byl postaven ihned po Anglickém Sopwith Triplane. Trojplošníci sice nebyli tak rychlí jako současní dvojplošníci, ale dokázali se lehce vytratit protivníkovi. Malý, lehký, dobré manévrovací schopnosti a nepostrádá tradiční výztužné dráty, které mohly být během boje ustřeleny.Tato kombinace hlavních znaků z něj dělalo vyjímečné letadlo v přímém boji. Když DR.I poprvé nastoupil do služdy. Odpůrci se byli proti, dokud piloti jako Werner Voss neukázeli , co by letoun mohl v boji dokázat. Voss pilotoval prototyp a sestřelil s ním 10 britských letadel za 6 dní vzdušných válek v září roku 1917. Bohůžel, ani tento Fokker nebyl bez chyby a koncem října 1917 byli dočasně odvoláni ze služby když mnoho pilotů včetně Heinricha Gontermanna bylo zabito následkem neúspěchů mnohých perutí. I přes zdokonalení konstrukce si trojplošník Fokker DR.I již nikdy svou vynikající pověst mezi německými letci nezískal nazpět.
Řekli o něm:
Manfred von Richthofen: "Stoupá jako opice a řídídí se jako ďábel"


Přeloženo z anglického originálu
Jednotky


Německé vzdušné síly:
Jastas Boelcke, 4, 5, 6, 7, 11, 12, 13, 14, 15, 16b, 18, 19, 26, 27, 32b, 33, 34b, 36, 52, 59, 73, 76b, 77b

Technické údaje


Země : Německo
Výrobce : Fokker Flugzeug-Werke GmbH
Typ : Trojplošník
První let : Srpen 1917
Celkem vyrobeno : 320 ks
Motory : Oberursel UR.II, 9 válců (reciprocating) , 110 HP
Le Rhône, 9 válců (rotary), 110 HP
Rozpětí : 7.19 m
Délka : 5.77 m
Výška : 3.12 m
Hmotnost prázdná : 405.90 kg
Hmotnost vzletová : 586 kg
Rychlost maximální : 165 km/h ve 4000 m
Horní hranice : 6100 m
Vytrvalost : 1.5 hod.
Posádka : 1
Výzbroj : 2 x lehký kulomet ráže 7.92mm

Předchozí letadlo . Letadla · Letecký den . Motoveteráni · Cestování · Referáty . Loga .
. Kontakt .

Copyright © 2002 Václav Snížek
Další letadlo