









|
Fokker DR.I (1917) | |
|
|
|
De Havilland DH-82A Fokker DR.I
(1917)
Trojplošník Fokker DR.I je německý letoun z První světové války a byl postaven ihned po Anglickém Sopwith Triplane.
Trojplošníci sice nebyli tak rychlí jako současní dvojplošníci, ale dokázali se lehce vytratit protivníkovi. Malý, lehký, dobré manévrovací schopnosti a nepostrádá tradiční výztužné dráty, které mohly být během boje ustřeleny.Tato kombinace hlavních znaků z něj dělalo vyjímečné letadlo v přímém boji. Když DR.I poprvé nastoupil do služdy. Odpůrci se byli proti, dokud piloti jako Werner Voss neukázeli , co by letoun mohl v boji dokázat. Voss pilotoval prototyp a sestřelil s ním 10 britských letadel za 6 dní vzdušných válek v září roku 1917. Bohůžel, ani tento Fokker nebyl bez chyby a koncem října 1917 byli dočasně odvoláni ze služby když mnoho pilotů včetně Heinricha Gontermanna bylo zabito následkem neúspěchů mnohých perutí.
I přes zdokonalení konstrukce si trojplošník Fokker DR.I již nikdy svou vynikající pověst mezi německými letci nezískal nazpět.
Řekli o něm:
Manfred von Richthofen: "Stoupá jako opice a řídídí se jako ďábel"
|
Přeloženo z anglického originálu
|
|
Německé vzdušné síly: Jastas Boelcke, 4, 5, 6, 7, 11, 12, 13, 14, 15, 16b, 18, 19, 26, 27, 32b, 33, 34b, 36, 52, 59, 73, 76b, 77b
|
|
|
|
Země : |
Německo |
Výrobce : |
Fokker Flugzeug-Werke GmbH |
Typ : |
Trojplošník |
První let : |
Srpen 1917 |
Celkem vyrobeno : |
320 ks |
Motory : |
Oberursel UR.II, 9 válců (reciprocating) , 110 HP
Le Rhône, 9 válců (rotary), 110 HP |
Rozpětí : |
7.19 m |
Délka : |
5.77 m |
Výška : |
3.12 m |
Hmotnost prázdná : |
405.90 kg |
Hmotnost vzletová : |
586 kg |
Rychlost maximální : |
165 km/h ve 4000 m |
Horní hranice : |
6100 m |
Vytrvalost : |
1.5 hod. |
Posádka : |
1 |
Výzbroj : |
2 x lehký kulomet ráže 7.92mm |
|
|
|
|
|
|